mentomotoralapitvany

… egy újabb WordPress honlap…

Robogó

2008-ban az OMSZ Mentőmotoros Szolgálatán belül új egységek láttak napvilágot. Céljuk a gyors, szakszerű egészségügyi beavatkozás biztosítása azokon a területeken, ahol a mentőautók kiérkezése több időt venne igénybe.

2008. június 1-én szolgálatba léptek Magyarország első mentőrobogói, melyek a Budai Várban, illetve a zsúfolt Váci utcában teljesítettek szolgálatot. Személyzetük kilenc szakképzett mentőápolóból és mentőtiszt hallgatóból állt. A Budai Várat látogató turisták ellátásán kívül a környező forgalmas közlekedési csomópontokban történő balesetek felszámolásában is jelentős szerepet kapott a robogó, mivel könnyű manőverezhetőségének köszönhetően hamarabb ért a helyszínre a forgalmi dugókban.

2009-ben az előző év sikerességének köszönhetően a Váci utcában szolgálatot teljesítő robogó átkerült Budapest belvárosának egyik legforgalmasabb területére, az Astoriára. A csapat létszáma tizenkettőre bővült, a robogók száma pedig háromra gyarapodott. A 2009-es évben 144 esetet láttak el a robogók.

2010-ben az anyagi források elégtelensége miatt a Robogós szolgálat rövidített szezonban működött, a dolgozók létszáma is csökkent. Az Astoria állomást egy másik turisztikailag is kiemelkedő helyszín, a Római Part váltotta fel, ahol a vendéglátó-ipari egységek mellett a vízisport-telepek miatt is kiemelkedő szerepet tölt be a gyors segítségnyújtás. A MAVIR támogatásával három új Yamaha AEROX típusú robogót kapott a szolgálat, így lehetőség nyílt további mentési feladatok, mozgóőrségek vállalására is.

A 2011-es év – annak ellenére, hogy nagyon nehezen indult el a szolgálat -áttörést hozott a mentőrobogó életében. A Mentőmotoros Szolgálaton kívül álló okok miatt a két mentőrobogó helyett csak egy robogót engedtek üzembe állni és végül június elsejével a Központi Mentőállomásról indulhatott az egyetlen robogó. A mentőrobogósainknak a motor szertár adott helyet, amelyet otthonossá tettünk magunknak. A 2011-es évben igazán fontos szerepet láttunk el a budapesti mentés érdekében, mivel az egyik legsikeresebb évet tudhatjuk magunk mögött 365 kivonulással, és több mint 2000 megtett kilométerrel.

Jelenleg a járműparkban 50ccm-es gépek vannak, melyekre a hatályos jogszabályok értelmében megkülönböztető fény- és hangjelzés felszerelésére nincs lehetőség. Terveink között szerepel ennek a megoldása, illetve nagyobb köbcentis járművek beszerzése.

Mindezekkel párhuzamosan dolgozunk az “egyszemélyes” protokollokon, (mivel a robogós, motoros mentés még nemzetközi szinten is újdonság, kevés a szakmai tapasztalat, az irányelv) hogy a robogós, motoros segítségnyújtó a lehető leghatékonyabban végezhesse munkáját.

 

oldal tetejére

Címkék: